Sidor

Facebook

tisdag 12 juli 2016

10 bästa apparna

Alla har vi våra favorit appar i mobilen. Jag tänkte tipsa om mina 10 favoriter.
När det börjar bli dags att köpa en ny telefon så är alltid funderingen, finns den här appen att få till nya mobilen? Vågar man byta fabrikat? Finns den appen där? Jag har än så länge inte vågat byta telefonfabrikat, jag håller fast till äpplet även om vi inte alltid är överens. Fast det är mest Itunes och jag som inte kan samarbeta med varandra. Kan också vara för att jag inte har en Mac utan en PC. Men nu använder jag Itunes i så liten skala att det inte stör mig så mycket längre. det finns ju I cloud.



Weekend agenda
Prefekt kalender som man kan dela med andra. Man kan ha i både stående och liggande läge.
Enkel navigation. Swipe vänster eller höger för att vända "blad".
Swipe med 2 fingrar för en hel månad och 3 fingrar för ett helt år.





Pocket
Pocket är perfekt ställe att snabbt spara, upptäcka och rekommendera artiklar som intresserar dig.
Jag har inte riktigt kommit igång med denna app än men jag planerar att börja.




Tink
Den här appen använder jag hela tiden för att ha kolla på mina budgetmål och skapa nya. Den ger mig perfekt överblick över mina konton och kort.




Duolingo
Jag läste tyska i skolan men var varken duktig eller tyckte det var speciellt kul. Men med denna app så är det faktiskt riktigt kul med språk. Appen hävdar att jag nu kan 7% flytande Tyska och att jag bör lägga upp det i min profil på Linkedin, men jag tror jag väntar lite till innan jag börjar skryta med mina nya språkkunskaper.



Any do
En to-do-list i mobilen. Efter ett par dagars användning är jag nöjd och börjar komma på hur jag skall använda det på bästa sätt för att den skall passa mig.


Pinterest
Den absolut bästa appen för den som vill se fina saker och få en enorm mängd med inspiration. Jag är inne ett par gånger flera gånger varje dag. Kan fördriva lååååånga stunder här.
Rekommenderas varmt.





Stylicious
Som jag letat efter en bra app för att kunna strukturera upp garderoben. Det här är appen som jag letat efter.







MindNode
MindNode gör det härligt att mindmappa. Mindmaps eller tankekartor skapar en bild av dina idéer, med början med en central tanke som växer därifrån. Med MindNode kan du brainstorma, ordna  och dela med dig av dina tankar på ett intuitivt sätt.  Det rena gränssnittet gör att kan koncentrerar dig på att skapa och koppla tankar.
Den är appen är lite dyr 319 kr men om jag någon dag verkligen behöver en mindmap skal jag använda mig av denna.


Försvarsmakten träningsapp
En härlig app och klubb där man får välja hur sitt eget klubbmärke ska se ut. Jag valde ett grönt och vitt.
Är dock lite dåligt på att använda appen men men.





Spotify
Vi har sedan ett par år betalt för Spotify för att slippa reklamen. Vi är supernöjda men tyckte det var lite trist när Taylor Swift inte ville vara med länge, inte heller Adele.







Oj det blev ett långt inlägg men det är ok, Ni får jättegärna lämna en kommentar om vad ni tycker om apparna eller bara rent allmänt om bloggen. Alltid kul med feedback,
// Madeleine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar