Sidor

Facebook

fredag 8 juli 2016

Lördagslyx

Jag och min man hittade för ett tag sen en lyxig kycklingpaj som vi nu brukar bjuda på när vi får hem speciella gäster eller om vi bara vill lyx:a till det lite i vardagen. Så igår när min kusin och hans sambo kom över så passade vi på att bjuda på denna. Receptet har jag hittat i Icas tidning Bufé för ett par år sedan.
Lycig kycklingpaj
Det skall vara zucchini i men det är inget som varken jag eller min man äter så det brukar jag bara hoppa över och ibland hoppar jag även över paprikan men det blir lika gott ändå. Jag är lat och brukar köpa färdigt pajskal men jag tycker det blir lika gott. Nästa gång skall jag prova att ha i tre sorters ost från Allerum. De har nya rivna ostsorter både dubbel och trippel allerum.com där kan ni se de nya rivna sorterna.




Till efterrrätt blev det douhgnut med färska jordgubbar och hallon med vispad grädde. Inspiration hade jag hittat i bloogen  http://blueribbonkitchen.blogspot.se/ .








Gott och enkelt. Nästan så man kan äta 2. men ska man slippa bada i vassen så är det bäst man begränsar sig till en :-)


// Madeleine, munk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar