Sidor

Facebook

fredag 14 december 2012

Fisksoppa

Idag är min kära make i en väns garage och lagar min kära bil innan körförbud inträffar.
Och då passar jag på att laga fisk eftersom han inte äter det, märklig karl det där ;-)

Så ikväll har jag komponerat ihop min egen fisksoppa och jag måste få säga att den smakar
gudomligt. Till det blir det vitt vin (no-name från Aldi i Tyskland, var tvungen att damma
av den innan den åkte in i kylen) och Kvible ädelost och musikhjälpen på tv:n tills min
favoritfilm börjar kl 21:30 21 dresses.

Fisksoppa

1-2 port

1 laxfile bit
1 morot
1 bit fänkål
1 bit palsternacka
1 bit rotselleri
1 kycklingbuljong tärning
3 dl Matgrädde
räkor att toppa med

Stek grönsakerna lite snabbt i smör. Strö över buljongen och slå på ca 3  dl grädde.
Koka tills grönsakerna har bra konsistens och lägg därefter i laxen. Sjud ett par minuter.
Krydda med salt och peppar. Lägg i räkorna och servera genast.


 
 
 
// Madeleine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar