Sidor

Facebook

onsdag 2 januari 2013

2012 i bilder

Efter att ha blivit inspirerad av bara en kaka:s årskrönika i bilder. Har jag knåpat ihop en egen årskrönika i bilder ( dock inte lika fint ).
Jag tycker inte att det har hänt så mycket i år med tittar man på alla bilder som tagits 2012 så ser det ut att ha varit ett ganska skapligt år.

Jag har försökt att lägga bilderna i någon form av ordningsföljd. De första bilderna är från våran trädgård. Det är dillpion, forsytia, blomman jag alltid glömmer vad den heter, svensk jordgubbe vs belgisk jordgubbe. Om jag inte mins fel så var den Belgiska godare. Sen är det en bild på Rodedendron. Jag gjorde färdigt mitt projekt att kakla en bricka här finns det projektet.
Dagen innan jag fyllde 30 bytte vi kakel och bänkskiva i köket. Det blev kanon snyggt.
Jag och min man blev bjudna till Adenau i Tyskland för att få uppleva Nurburing. Här finns en liten text om den resan.
Det var internationell hundutställning på Ekängen här i Eskilstuna i sommras. Så jag tog med mig kameran och gick dit för att få se lite mysiga hundar ( bilder finns här).
Jag har länge prata om att jag skulle vilja smaka surströmming och det fick jag göra i år. Mina svårföräldrar tog med surströmming och tillbehör ut en sommarkväll. Det luktade lätt äggfis i köket efteråt och inte smakade det så mycket bättre. Allt jag kunde tänka på var bajs när jag försökte äta det så det gick verkligen inte.
Vi hittade äntligen lite svamp i skogen så vi kunde få ihop det till varsin svampsmörgås. Vi badade 1 gång i poolen i år. Sundbyholms slott och deras afternoon tea fick ett besök. Gott men oj så mycket att välja på, blogginlägg från det hittar du här.
Sen blev det helt plötsligt jul och nyår. Vi hade julbord i början på december, där det åt gott och drack kanske lite får många snapsar. Bilder finns här.
Nyår slutade i goda vänners sällskap med mycket goda förhoppningar om ett bra 2013.

// Madeleine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar