Sidor

Facebook

torsdag 3 januari 2013

3 vånings kakfat

Då har jag byggt mitt första 3-vångings kakfat. Jag köpte själv stålpinnarna på ebay för en nätt summa (sök på 3 cake stand) och tallrikarna på myrorna. Jag köpte kakelborrar på Biltema, men sämre får man nog leta efter. Köpte en till 6mm borr på K-rauta och den funkade bra.

Markera ut vart du skall borra och sätt dit tejp. Det minimerar risken för sprickor. Ställ tallriken på ett korkunderlag, det absorberar vibrationerna från borren.

Det skall bli en födelsedagspresent så vi hoppas att födelsedagsbarnet inte tittar in i bloggen ;-)


 
// Madeleine

2 kommentarer:

  1. Så fin den blev. Jag hoppas att födelsedagsbarnet tyckte detsamma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Födelsedagsbarnet verkade uppskatta det väldigt. Blev nästa lite sugen på att behålla det själv.

      Radera