Sidor

Facebook

måndag 27 juni 2016

Back to work

Jaha då har det gått lite mer än 1 år sen jag gick hem och fick barn. Det är stört vad fort året har gått. Jag tittar på Frida och jag hinner inte med känner jag.
Men idag är första dagen på jobbet, jag har jobbat måndagar under våren och större delen av hösten så ångesten i morse var inte så stor. Och när jag väl kom till jobbet var det inga problem. Jag älskar ju mitt jobb.
Men jag sitter nånstans mellan 8-9h varje dag framför datorn förutom när jag jobbar kväll då blir det bara 6h. Jag skall till hösten försöka att börja stå några stunder om dagen och kanske även försöka mig på att använda handreglage istället för fotpedal. Jag jobbar som sekreterare på en akutmottagning så det blir väldigt mycket sittande och hamrande på tangenterna. :-)


Jag har hittat några länkar till övningar som man kan göra framför datorn så det får bli höstens och kanske sommarens utmaning att göra de i alla fall en gång om dagen. Så man håller sig stark och frisk i kroppen länge till.




effective-desk-stretches


How-to-get-30-minutes-of-exercise-at-your-desk


exercise-moves-you-can-do-your-desk
Great for stress relife








Lycka till // Madeleine





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar