Sidor

Facebook

torsdag 16 juni 2016

Fika-time

Jag älskar kakor, tårtor och allt i dessert väg. Det blir aldrig som på bilden när jag bakar men oftas blir det väldigt gott.  Så idag vill jag tipsa om några härliga "kakor" som passar till lyxfikat.

champagne raspberry cupcakes


Champagne och hallon kan ju inte vara fel, får man dessutom en cupcake så måste ju fika-lyckan vara total.

15-minute donuts from scratch
Färska munkar... åh så gott. Dessa är lite lagom
små så man kan ta två.



Och sen ett litet mer hälsosamt fika / snacks tips.

salted chocolate dipped mandarin slices







Sen skulle jag vilja tipsa om en snabb och enkel rabarberpaj som min svärmor gör.

Plocka rabarber och ansa dem. Skär de i bitar och lägg i en ungssäkerform.
Blanda 4 dl havregryn, 1 dl socker, 100g smält smör, 1 dl sirap. 
Sätt i ugnen 200C i 10-15 min så det blir lite krispigt och segt. 
Servera med vaniljsås.

// Madeleine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar