För den som vill veta skillnaden på en almanacka och en kalender kommer här från Wikipedia: En almanacka är en förteckning över kalendern, det vill säga årets dagar, veckor och månader, med uppgifter om helgdagar, namnsdagar, astronomiska händelser och andra fakta.
För den som vill ha en "vanlig" almanacka som man kan bestämma färg och sidinnehåll så kan jag rekommendera http://www.personligalmanacka.se . Har gjort ett par almanackor där och har varit väldigt nöjd. funderar på att göra en till nästa år. Min nuvarande räcker till nyåret.
Men för den som vill skapa något eget och som mer är ute efter att få klippa och klistra lite så kommer här några tips på sådan kalendrar.
End of the week planner . Men en färgskrivar och en snygg pärm så funkar det för kontoret kanske. Kan ju bli svår att ha med i handväskan. |
En veckoplannerare. free-printable-irma-weekly-planners med lite olika färgalternativ. |
Denna kostar 40 kr men man får mycket för pengarna kan jag tycka. http://easybreezyparties.com |
Det blir även tips på några bra checklistor.
Det här är den ultimata check.list guiden http://www.reasonstoskipthehousework.com |
Så sätt igång och planera // Madeleine
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar