Sidor

Facebook

söndag 1 december 2013

1:a advent

Äntligen är vi framme vid 1:a advent. Ljuset i staken brinner och julkänslan har infunnit sig. Trots att jag denna jul jobbar varje dag så ser jag ändå fram emot julen. Jag skall njuta i fulla drag. Om jag fått önska så hade det gärna fått vara bättre väder. +6 C och storm gör ju inte att julen känns 23 dagar bort. Men vi får hoppas att det hinner ändra sig till julafton. En vit jul är alltid mycket trevligar än en grön jul. ”….I´m dreaming of a white christmas…”
Jag tycker att julstöket kan börja med lite pyssel. Så varför inte baka pepparkakor och sen dekorer dem lite tjusigt. Martha Stewart har bjudit in 2 tjejer som säljer dessa pimpade pepparkakor i USA. Själv skulle jag aldrig ha tålamod till att göra fler än en. J  

Bilden kommer från cakecentral.com


At last we have arrived at the first advent. The first light in the candlestick is burning and the christmas spirit has arrived. The weather could be lite more christmas +6C and storm is not very christmas. Can only hope that it will be snow when christmas eve is coming. “…I´m dreaming of a white christmas..”
I think that Christmas preparations can begin with a little crafting. So why not bake gingerbread cookies and then decorating them a bit flashy. Martha Stewart has invited two girls who sell these pimped gingerbread in the United States. Personally, I would never have the patience to make more than one J



// Madeleine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar